Anul european al patrimoniului cultural 2018 aduce în prim-plan un proiect inedit, al Asociaţiei Alumnus Club UNESCO din Bucureşti: Future Folk despre v-am povestit într-un material anterior, pe care îl puteţi găsi aici: „FUTURE FOLK” la debut – o iniţiativă care aduce în actualitate valori şi simboluri ale costumului tradiţional .

În încercarea de evidenţia puterea stilistică, dar şi simbolistica a costumului tradiţional, Future Folk propune un produs cultural original, o colecţie avangardistă de design vestimentar inspirat de costumele tradiţionale, colecţie ce va fi lansată la Palatul Parlamentului în luna iunie, iar apoi va lua forma unei expoziţii itinerante la Muzeul Satului din Bucureşti, la Ploieşti şi Tulcea.

Autorea colecţiei, Carmen Emanuela Popa este doctorand în design la Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti şi cunoscută în marile oraşe ale modei internaţionale prin opera sa – manifest. Creaţiile sale sunt transpuse în poveşti, sentimente, atitudini, asemenea unor monumente care se înalţă în sufletele oamenilor. Preocupată de simbolistica şi filosofia din spatele fiecărui obiect, al fiecărui motiv de inspiraţie, Carmen Emanuela Popa lansează prin creaţiile ei o invitaţie artistică pentru comunicare şi înţelegere între oameni.

„Creativity is the most important thing… It gives you wings and lets you talk in a metaphorical way about all your feelings.” (http://www.carmenemanuelapopa.com)

Designerul de neuitat

Carmen Emanuela Popa a devenit designerul care nu trebuie uitat, pentru mulţi critici din afara ţării. Jurnaliştii Huffingtonpost şi-au asumat cele mai memorabile colecţii de la Mercedez Benz Fashion Week Russia – show ce va putea fi urmărit anul acesta de pe 13 până pe 17 octombrie 2018 – una dintre acestea fiind chiar colecţia designerului român Carmen Emanuela Popa:

„Colecţia primăvară-vară 2014 a designerului Carmen Emanuela Popa a adus la viaţă un vis futurist aşa cum nu mai este un altul: dantelă, procedee de matlasare, piele expusă şi câteva pene care aduc câteva accente delicate la o colecţie serioasă, cu tunici strâmte şi fuste lungi. (…) Un aspect de neuitat: un model care întruchipează o mireasă cu capul acoperit într-o capsulă, dar cu mult farmec. Chiar dacă îmbrăcămintea aminteşte de o piesă de protecţie, aceasta rămâne feminină, întrebându-se cine este ea, unde se duce şi ce face?” Mai multe detalii, puteţi găsi în articolul celor de la Huffingtonpost.

Aprecierile au continuat, mai ales parisienii iubind moda conceptuală a designerului Carmen Emanuela Popa.